Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

tirsdag 13. mars 2012

Et forsøk på å lage en blogg...

Hei, og velkommen til min.... Blogg???!!?? Ja, hva vet jeg hva det blir. Jeg har syslet med keramikk i noen år nå, og etter at jeg har hatt en facebook side en stund, synes jeg det er noe som mangler. Jeg ønsker å skrive litt mer, dele mer. Det er motivasjonen for å opprette bloggen i første omgang. En ting er å legge ut bilder og beskrivelser av sine egne arbeider, noe annet er å kunne dele hva jeg selv blir inspirert av og liker. Det finnes så mye flott, og jeg tenker ikke bare på kunsthåndverk, men alt som går inn under begrepet kunst. Det kan være billedkunst, musikk, film, foto, litteratur, dikt, teater osv. (Ordet "kunst" er et ord som er litt utilgjengelig for mange, men vi må tillate oss å utvide begrepet slik at vi ikke assosierer det bare med abstrakt billedkunst eller samtidsmusikk).  Alle har vi en iboende søken og behov i oss etter opplevelser og oppdagelser, og det får vi ofte av å se og høre noe noen har skapt som er helt genuint, og som gir en gjenklang i oss selv og fascinerer oss.

Jeg har funnet noen flotte sider på nettet som man kan dukke inn i og aldri bli mett av og se. Jeg har en nettbutikk på Etsy.com  - et sted som var helt ukjent for meg frem til i januar i år. I følge Wikipedia ble det åpnet i 2005, og betegnes som en kombinasjon av Amazon, eBay og din mormors kjeller! :) Det er håndverk, kunst og vintage i skjønn forening. Det er størst i USA hvor siden har sitt utspring fra, men det er selgere fra hele verden der. Du finner alt mulig på Etsy; det er som Sareptas krukke. Et søk kan gi flere millioner treff.  Du finner også meg der. Min butikk på Etsy finner du på denne linken: Etsy.com 

Jeg har også tingene mine på Epla.no, Epla.se og Pipler.com
Jeg har kalt butikkene for Dreieriet.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar