Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

mandag 19. mars 2012

Maler litt | Some painting

Av og til trenger man variasjon, så jeg har malt noen bilder. Før jeg begynte med keramikk var det tegning og maling jeg likte best. Men så har leira blitt yndlingsmaterialet. Innimellom er det moro å gjøre noe annet, så en periode tok jeg frem acryl malingen og laget noen bilder. Jeg har laget en slags collage; jeg har printet ut en bilde av en engleskulptur som jeg limte på lerretet, og så har jeg malt med acrylmaling. Slik ble resultatet:


Neste bildet skal jeg bruke mer tid på og male selve hovedmotivet også. Collage er en litt lettvint løsning, men det er en egen teknikk som gir litt struktur i bildet. Jeg tror det blir mer maling og tegning etterhvert. Det trengs tross alt ikke så mye utstyr for å lage noe; man kan sitte i stua og pusle med en tegning. Så det er planen videre nå:)

I`ve done some painting, just to do something else than working with clay. This is a collage I made.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar