Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

onsdag 25. april 2012

Forbereder utstilling

Utstilling på gang... Det produseres for fulle mugger.

På fredag drar jeg til Stadsbygd (Rissa) for å sette opp utstilling som Stadr Kunstlag arrangerer. Det er veldig stas for meg, for det er veldig flotte "medutstillere", bla Steinar Garberg som jeg beundrer. Han lager artige, underfundige skulpturer som er rakubrent.
De siste ukene har dreieskiva gått jamt og ovnen har knapt rukket å bli kald. Nå har jeg en glasurbrann gående, og i morgen skal jeg brenne dekaler. Har kjøpt MASSE fine dekaler: det er blomster, sommerfugler, bier og marihøner i herlige farger - det blir bra! Håper bare at brenningen ikke skaper seg til og at noe uventet skjer. Men det ser lovende ut, og jeg gleder meg til å vise frem de nye tingene. Det blir en ny og mer fargerik stil :) Fortsettelse følger, jeg skal legge ut bilder av resultatet.
Eksempler på de nye fine dekalene:






1 kommentar: