Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

tirsdag 22. mai 2012

Endelig

har varmen kommet! Trær, blomster og planter har skutt fart disse to dagene med sol og varme. I kveld har jeg fått gulrotfrøene i jorden, og det skal også bli salat og andre grønnsaker. To tomatplanter står foreløpig inne i vinduskarmen og koser seg. Håper å kunne høste av markens grøde etterhvert. I fjor ble salaten stusslig, har derfor skiftet ut all jorda med ny og næringsrik plantejord og håper det hjelper. Noen lavendelplanter har kommet i pottene.

Lavendel

Endelig utetid

Peonene kommer snart

Gikk en kveldstur i det gode været. Prøver å nyte hvert sekund av disse dyrebare kveldene. Det var riktig sommertemperatur ikveld, rundt 20 grader. Jeg kunne fortsatt såvidt kjenne litt varme i ansiktet mitt fra solen da den gikk ned. Gleder meg til løvet kommer og det begynner å blomstre ordentlig. Tok med meg kameraet på gåturen, her er noe av resultatet:





Solen var på vei ned da jeg kom tilbake. Åh, håper på mange slike kvelder fremover...

2 kommentarer:

  1. Herlig! Dette har vi lengtet til. Her hos oss har alle bladene kommet for en god stund siden. Det er viktig å nyte nå, for det er bare et knips så er høsten her igjen. Nyte, nyte, nyte :)Ser du koser deg med en herlig kopp te i din vakre kopp! Kos deg! Håper du får en vellykket høsting av grønnsakene i år. Jeg har også lyst til å prøve meg, men det blir ikke i år.

    SvarSlett
  2. Takk for det Silje, håper det blir litt salat og grønnsaker etterhvert. Om du ikke lager grønnsakshage kan du f.eks kjøpe en pakke salatfrø og bare så dem i en krukke eller to, så kan du få frisk salat i lang tid uten mye arbeid, det vokser veldig fort. God pinse til deg :)

    SvarSlett