Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

torsdag 10. mai 2012

Kopper, kopper, og enda mer kopper...

Det har blitt mye dreiing i det siste, og da spesielt kopper. Har vært og levert en ladning kopper hos butikken Vevstua på Inderøy.
Prøver fortsatt ut nye dekaler, og synes det er mye som gjør seg bra på kopper og skåler. Jeg har også gått mer over i en ny leire uten chamotte, da jeg synes dekalene gjør seg bedre på den. Kopper blir også bedre å drikke av siden denne leiren ikke er så grov. Smak og behag... Uansett synes jeg det fint og nå lage keramikk som har et litt mer skjørt og delikat uttrykk. Røffe og rustikke ting kan jeg lage til vinteren! Nå vil jeg ha friske fine farger og lekre glasurer.







Disse koppene med valmuer er min egen favoritt. Elsker fargene.

2 kommentarer:

  1. Nydelige, den øverste med sommerfugl var bare helt vakker:)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Ja det er flotte farger på disse sommerfuglene:)

    SvarSlett