Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

mandag 28. mai 2012

Mariannes servise

I forbindelse med at min søster fyller 30 år har jeg holdt på med et servise til henne. Et kaffeservise i 18 deler; det tar sin tid. Kopp, asjett og tefat x 6.
Søstra mi har aldri vært så mye innom verkstedet mitt som akkurat mens jeg har holdt på med dette..! Hun hadde heldigvis ikke skjønt at jeg holdt på med gave til henne.
Hun er veldig glad i valmuer, derfor ble det akkurat det som ble dekoren. Fatene fikk en marihøne eller en bie som pynt. Koppene ble "spesialdesignet" til henne; de er litt mindre enn de fleste av de andre seriene jeg lager. De fikk en krusedull på hanken, som både er snasent og gjør den bedre å holde i.






Kopper med valmuer kan kjøpes her: Epla.no


Så har jeg også laget noen blomsterpinner. Bare noen prøver, men har planer om å lage pakke med 5-6 stk for salg. Bier og marihøner på disse også, og plass for å skrive navn på plantene med blyant.


Nyt maidagene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar