Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

tirsdag 15. mai 2012

Utstillingsavslutning og klosterbesøk

Sist søndag var jeg på Stadsbygda i Rissa og hentet tingene mine etter utstillinga. Det var gledelig å se at det var solgt noe av min keramikk i løpet av de to ukene utstillinga har stått. Det var spesielt øyenstikkerserien som var populær. Og turkis er fortsatt en farge folk setter pris på. I tillegg fikk vi en fin tur til Stadsbygda og Rissa, og vi tok en stopp ved Reins klosteret. Fotograferte litt der, for jeg syns det var så fint et sted. Jeg var helt alene på det tidligere klosterområdet, og i den sterke vinden så var det praktisk talt historisk sus over stedet.  Fortsatt står det vakre gamle trær i det som var klosterhagen.
Rein kloster var opprinnelig en kongsgård, som i 1070 ble gitt av Olav Kyrre til Skule Tostesson. Skule ga Rein til et kloster i 1226. Frem til reformasjonen var det et nonnekloster her.

The exhibision was over, and I went to bring the pottery home. I also went to see the ruins of a monastery when I was in Rissa, Norway. A beautiful, peaceful place.

Hovedbygningen på Reins kloster ruver på høyden ved klosterruinene.


Vakre ruiner

Platanlønn


Borgstua og borggården


Siden jeg hadde laget veldig mye til utstillinga hadde jeg med mange av tingene med dekaler hjem for fotografering og deretter publisering på Epla. Stua er nå full av keramikk. Håper noen av det flytter ut etterhvert... Trenger visst egen butikk!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar