Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

onsdag 3. oktober 2012

Verkstedfornying


Endelig har verkstedet fått et løft både rent praktisk og kosmetisk. Ja det trengtes. Ubehandlede murvegger er det jeg har sett inn i de siste fem årene. Inspirerende eller hva?

Vel, egentlig var det til slutt at jeg holdt på å drukne (vel, kveles er vel et bedre ord) i leire- og støv, så noe måtte gjøres for å kunne rengjøre bedre.  Gulvet var også mur, og håpløst å vaske. Leireleireleire.

Veggene har fått to strøk med maling, og vi har lagt på et gulvbelegg. Du og du. Det hele ble gjort unna på et par dager, så hvorfor dette ikke har blitt gjort før er et stort mysterium.
Siden alt måtte bæres ut så fikk jeg også anledning til å ta en opprydning og møblere alt på nytt. At så mye kunne få plass på 10 m2 var nytt for meg.

Det har ikke blitt mer enn disse 10 m2, men det kjennes ut sånn. Det ble ufattelig mye bedre å være her.

Vegrer for å legge inn et "før" bilde, men "etter" bilder kan dere får se!

Ellers blir verkstedet fortsatt stengt for besøkende, istedet holder jeg på å innrede et visningsrom hvor folk kan komme og se og klemme på keramikk. Dette er hjemme hos meg på Skogn. Kommer sikkert et innlegg om dette senere.
Her er noen bilder fra verkstedet etter at det fikk en "bli ny dag".


 
Resultatet av siste dagers arbeid. Løvblad telysestaker, skål og kopper. Klare til første brenning. 
 
 
Verkstedet etter sin makeover. Lyst og fint ble det.

 
Kopper klare for dekalisering... Om det er noe som heter det... Til høyre ses nye snøstjerner som skal lages til jul.
 
 
Favorittslynger og verktøy.


Nå gleder jeg meg til å tilbringe mange nye kreative timer her inne i hula.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar