Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

torsdag 17. januar 2013

Eksperimentering pågår

Jeg kjøper alle mine glasurer ferdig blandet. Jeg synes det er helt greit, for det er så mye å velge mellom. Likevel er det en del farger jeg kunne tenke meg som jeg ikke finner. Jeg har ikke kunskaper nok til å blande selv; det er en egen vitenskap. Men jeg har nå begynt prøve meg litt frem ved å blande i noe som heter universalfarge i hvit glasur. Den hvite glasuren er basen, og så tilsetter jeg litt av disse sterke fargestoffene og prøver meg frem.

Jeg ønsker meg herlige pasteller, i mint, turkis, lime og kanskje også rosa.. Her har jeg laget en prøve med en blåturkis/patrol i hvit. Jeg ønsker den litt mindre blå, så da skal jeg prøve med litt lime. Så får vi se hva som skjer :)

Testing av glasuren ble prøvd ut på noen få produkter, som denne koppen. Den har fått en dekal, denne kombinasjonen med øyenstikkeren på likte jeg veldig godt.



Og slik ble dette hjertet. Den ligger på Epla her





Jeg ha trykket ut hjerter, kjevlet inn mønster fra en heklet duk, og trykket teksten med stempel fra Panduro (egentlig ment for papir). Her er de før brenning.




Et bilde i svart-hvitt. Fiffig.


                                              Her er resultatet med hvit glasur




Ja, da er det bare å eksperimenter videre. Mange planer serdu:)


2 kommentarer:

  1. Sååå snyggt!!! Kul att prova lite olika och mixtra fram färger som man vill ha! Ha en go kväll!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!! Det er kjempespennende å mixe og eksperimentere, man vet aldri hvordan resultatet blir før man åpner opp ovnen. Ha en fin helg:)

      Slett