Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

lørdag 26. januar 2013

Nye garnboller | Yarnbowls

Endelig har jeg klart å lage fler garnboller. Har hatt en del bestillinger på det i det siste; mange strikkeglade personer der ute. Litt moderering måtte til, det har vært spennende å utvikle dem til å bli mer funksjonelle. Det er en del arbeid med disse (som det meste av min keramikk), men det er utfordrende å jobbe med noe som er litt spesielt, og som må fungere i bruk, ikke bare være fin å se på.

 Det er ikke så mange som lager slike, så sånn sett tror jeg at jeg har funnet en nisje. Har skrevet litt om dette før i et tidligere innlegg her.


Denne har blomstermotiv som dekor



Denne med øyenstikkere



En tidligere modell; jeg har nå forandret på åpningen for tråden. Ved å gjøre den enklere ble den like funksjonell, men samtidig sterkere og mer robust. Bunnen og fotringen er bredere stig at den står mer stødig og ikke velter så lett.




Ha  en fin lørdag!

Kathrine

2 kommentarer:

  1. Nydelige, liker disse veldig godt:) Og blir så glad for at det endelig kan være mulig å kjøpe garnboller i Norge:) Hvordan blir prisen på disse?

    Og riktig god helg-klem fra
    kattene og Camilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, glad for at du liker dem:) De koster mellom 400-500 kr, avhengig av størrelse og dekor. Kathrine

      Slett