Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

mandag 17. juni 2013

Stettefat

Jeg har skrevet om at jeg lager stettefat, opp til flere ganger har jeg snakket om det, men det har visst blitt dårlig med bilder. Vel, nå så! Endelig. Dette er de første jeg har laget, så du kan si at jeg er i startfasen når det gjelder design. Jeg har laget utskjæringer rundt kanten på noen, synes vel det ble finest, men det er jo litt "prikkel" da... Så har det bare blitt hvite foreløpig, jeg tror det blir noen lys turkis etterhvert, og dekaler, selvsagt. Føttene på fatene blir litt forskjellige, der blir nok ingen helt lik. Foreløpig er ingen til salgs på nettet, jeg tør ikke sende disse.



Fat i det hele tatt blir det en del fremover nå, jeg har kjevlet inn hekleduker i dem og lagt dem i former. De skal brukes under blomsterpottene og i tallerkenhyller. Ja, eller de kan nå brukes til hva som helst. Ligger et til salgs her.







Ha en fin dag:)

3 kommentarer:

  1. Sukk, du lager så mye flott! Elsker fatene dine :)

    SvarSlett
  2. Nyyydelig stettefat - får smilemunn av å titte på alt det fine du lager!
    (greier ikke å kommentere uten å bruke den gamle bloggen...)

    SvarSlett
  3. Takk for fine kommentarer:)

    SvarSlett