Håndlaget keramikk

Håndlaget keramikk

onsdag 30. oktober 2013

Nye garnboller

Da har jeg laget nye garnboller, det er tross alt tid for håndarbeide nå. Det er nok det produktet som er mest populært.

Det er omtrent ett år siden jeg begynte å lage disse. Begynnelsen er skildret her i tidligere innlegg.
Det begynner å bli enklere å lage dem nå, jeg har funnet en passe  størrelse, som er ca 16 cm i diameter og 13 cm høy. Åpningene er enklere enn den var i begynnelsen. Da laget jeg en spiral, men den viste seg å være risikabelt, da den lett kunne brekke av. Den var heller ikke nødvendig rent funksjonelt. Det er også andre designmessige ting som er viktig for at den skal fungere i bruk. Små ting som blir veldig viktig. Produktdesign er veldig gøy! Å utvikle et produkt over tid.



Du finner disse garnbollene her.

Ellers er den nye dreieskiven i bruk. Den fungerer bra, men som alt annet må man venne seg til de ulike funksjonene.

Forrige uke var jeg også på Vevstua i Inderøy med nye varer. Det blir nok mer før jul.  Hjemmesiden deres finner du  her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar